expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday 7 February 2013

Road-Crossing-Phobic!

Semalam atuk and nenek datang rumah.

ni bukan kat rumah aku. rumah Acik Anoh ni. Sweet couple en? hihi.

 So pagi tadi nak sarapan Papa nak makan Nasi Lemak tapi Mama tak sempat nak masak so kena beli dekat gerai tepi jalan tu so kena lintas jalan. fuh. banyak gila SO kau. pui. 
Allahu Rabbi banyak gila kereta lalulintas dekat jalan. aku memang jenis yang tak yakin bila nak melintas jalan. tunggu jalan betulbetul clear without any vehicles, baru aku pasang niat nak melintas. see that? baru pasang niat. belum angkat kaki nak lari lintas jalan tu. pui.

in short, dulu aku sangat fobia nak melintas jalan walau sekangkang kera je lebar dia. dulu la weh. hihi. 
it was actually started when I was only 4 or 5. gitulah umur aku. tara ingat. Masa tu makcik aku tumpang tinggal dekat rumah aku sebab suami dia kerja dekat mana entah. She also brought her two sons and a daughter to live with us. aku rapat jugak la dengan sepupu aku yang sorang ni. Farith :)

dah cerita aku pun masa kecik. aku guna la gambar masa kecik. hihi.
ke mana je dia pergi, aku mesti ikut. umur kitorang pun tak jauh beza. dalam dua tiga tahun je. so then aku ada dia je bila nak ada teman bermain. I am an indoor person bila dekat rumah. hihi.
dia main bola. aku pun main bola.
dia lukislukis kat kertas. aku pun lukislukis kat kertas.
dia petik bunga main masakmasak. aku pun petik bunga main masakmasak.
dia mandi. aku pun.. tunggu turn mandi. haha. lalutlalut minah ni.
dia lintas jalan pergi kedai. aku pun lintas jalan ikut dia.

ha. that's the beginning. Farith selamat je lintas jalan sampai kedai tu sambil loncatloncat tunjuk RM1 dua keping dia tu.
aku? yeah. aku tak sempat sampai seberang jalan. selamat kena langgar dengan kereta Wira biru dengan plate number yang aku tak sempat usha. pui.

tak ni bukan aku. ni aku Googled je.
  ni bukan langgar lari. in fact, aku yang lari balik rumah;
1. lari tinggalkan Pakcik tu terpingapinga sebab nak tolong bawak pi Hospital.
2. lari tinggalkan Faris yang terlopong di tepi jalan dan masih menggenggam RM1 dua kepingnya itu.

rumah aku pun tak jauh dari jalan tu. Yes jalan tu tak besar. ada 2 lane je. balik rumah Mama asked why did I cry. Farith entah cakap apa entah, dan aku kena debik sekali dengan Mama sebab tak reti duduk diam. whyyyyyy world? whyyyy? hihi. and I got a scar on my cheek. YAY. habeh calar muka aku. pui.

they forced me to put the Jeli Gamat dekat luka pipi ni. aku taknak. pedih baq hang. tapi then aku terpaksa pakai jugak sebab Farith said:
Ara, kalau kau tak pakai benda ni habis muka kau Ara. Hancur. Tak cantik dah. Aiyookk.
 vangang punya sepupu. tapi aku pakai jugak la sebab aku sayang kau kan? pui. haha.
dan kesannya: AKU FOBIA NAK LINTAS JALAN SAMPAI AKU DARJAH 5. pui. alergi gila bila nampak jalan. menggigil nak melintas woi. tu dulu la tapi. hihi.

eventhough aku takdela cuak sangat nak road crossing macam duludulu, aku still takde skill nak lintas jalan. make sure jalan cukup sunyi takde kenderaan; baru aku lintas lajulaju. sama macam pagi tadi yang aku pergi bertarung beli Nasi Lemak tu jugak. berjanggut aku tunggu jalan tu clear. pagipagi jalan busy orang  pi kerja kak. tapi takpe la. nak tengok aku kena langgar lagi ke? hihi.

me and Farith :) *gigi aku rongak masa ni* hihi.


No comments:

Post a Comment