expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 17 February 2013

Fortune Cookies in Genting Highland :)

Assalamualaikum :)
dah habis dah cuti Tahun Baru Cina kan? hihi.
well lumrah duduk di Malaysia; kaum Melayu paling meriah sambut setiap perayaan dan cuti eventhough bukan perayaan kaum kita pun, kan? haha.
so my family decided to go to Kota Keriangan *pui, Genting Highland :)


for sure bukan aku yang take a snap from the sky ni eh. haha.
 kenapa Genting? hmm mana aku tahu. aku ikut je weh.


hmm ada orang nak ikut ni. hmm. haha.
 actually kitorang ikutkan kehendak sepupu aku, Gabriel aku yang digembargemburkan tension duduk dekat MRSM Alor Gajah ni haaaaa. aku duduk maktab okay happy je. hmmph. pui. haha.

First Day.


firstly mestilah cari tempat tinggal kan?
tapi family aku tak suka duduk dekat hotel. we usually prefer to stay in a house or apartment. lagi best :) lagi besar :) lagi jimat :D hihi.
aku tak pernah lagi lah pergi holiday dengan family aku JE. I mean just ada Mama Papa Adik and Baby.
tak pernah kay.
biasanya kitorang pergi dengan dua tiga family aku yang lain. thats why kitorang perlukan a big house or an apartment.

valuable lah duduk sini dengan 3 family.bilik comel dapur best living room pun superb. haha. one more thing kalau bukak kipas and aircond tu namanya menempah maut. haha. sangat sejuk masa ni.
kenapa tak duduk dekat hotel Resort World? or etc etc yang dekat atas tu?
no fun la weh tak naik Cable Car! haha.

Second Day.

tak syok doh dapat duduk seat belakang. hmmph.


meet Aan; gayat gila budak ni. terjeritjerit "Kakak Ara, Aan takut!"

oh ya sebelum tu nak cerita sikit. lama gila kot beratur tunggu turn naik Cable Car ni. adik aku yang kecik tu dah banyak kali give up dah. tu la siapa suruh pergi masa Public Holiday kan? padan muka kitorang.
by the way aku ingat ramai Chinese kat sini. tapi takde la ramai sangat. Warga asing yang banjir kat sini. tak aku tak cakap pasal orang Negro jual jam atau orang Uganda jaga parking tu. tak. ni pasal the Indonesians and Bangladeshians for sure. hamboiiii. ada cuti panjang ke sampai datang dengan dua tiga rombongan kauu? masa beratur tu pun bau ubat gegat je kat tepi dorang. Astaghfirullah alAzim. hmmph.

and sampai sana beli tickets and dapat Fortune Cookies :)
bila dapat tu aku rasa aku terbuat troll face sampai pakcik jaga wrist band tu kata: Dik, cookies ni halal. jangan risau. boleh makan. boleh makan.
haha. nampak sangat muka aku tak yakin agaknya. hihi.
nama pun Fortune Cookies kan? aku makan dan dapat ni:

Bless others with kindness, and you shall be blessed. blablabla lah amoi. hmm.
I asked my Cousin; Abang, boleh percaya ke menatangmenatang ni?
and he said; Hoi khurafat syirik tahu tak? makan je la. yang tu koyak buang. haha.
betul jugak kan? haha.
and the rest: tresure the park lah! haha.
kaki aku pun dah gatalgatal nak berjalan ni.
tapi tak semua rides aku boleh naik.
tak cukup ketinggian, terlebih ketinggian. hmm apa lagi?
menyampah aku. Roller Coaster pulak tutup setelah sekian lama aku beratur tunggu turn. *aku cuba untuk tidak mengeluarkan katakata kesat ketika itu. yeah. haha.
cuaca agak buruk masa tu. sooooooooo windy. sejuk tahap giga. SubhanAllah.
aku pun cari pasal jugak masa tu. pergi beli aiskrim dekat Burger King tu buat apa. sedih baq hang. padan muka.
aku bandingkan pakaian aku dengan amoi yang pakai skirt kecik comel yang jalan tepi aku. eh bukan amoi la. melayu. hmm. kaum aku ni. tabah betul muka dia dengan kesejukan yang menggigit tulang ni. haha.
dan akhirnya kitorang masuk je lah Indoor Park. cousins aku semua main mesinmesin game tu. aku duduk tepi main Sudoku. what? at least tak guna duit apa. haha.

The Next Day.


 Nak balik dah. tapi makcik aku ajak pergi Strawberry Park dulu.
seeeeeeeee. Genting pun dah ada Strawberry Park der. haha. dulu jumpa dekat Cameron Highlands je kan? haha.
ini gambar pasu. hihi.

boleh petik sendiri. tapi aku tak minat pun. kenapa orang lain teruja? hmm.
interesting jugak lah park ni. bukan takat ada Strawberry Park je; Lavender Farm pun ada.


Purple House of Lavender.
muka mengada mintak beli patung Vodoh ni. mahaiiiiiii tu. at last dapat jugak setelah meraung.
and they have Honey Bar too.
family aku memang addicted dengan madu. for sure beratus duit dah hangus kat sini. haha.

manis mulut berbicara lah konon. pui. haha.

ada kaca, berani lah dia. kalau tak, bergegar woi satu Genting dengar dia jerit. haha.
kedaikedai pun banyak dalam ni. makanan lah paling banyak. Strawberry products paling laku. semua kitorang sapu. hihi.

air plain dengan strawberry flavour. yumms!
antara punca duit habis beli ni. haha.

ni pun Strawberry products kan? pun ada :)
lepas kedaikedai makanan ni ada Pasar Sayur sebenarnya. tapi aku takde gambar pasar tu pun. hihi.
after that ada Mushroom House. hmm busuk. haha. tapi awesome jugak laaa.


wuuuuuu. mushrooms tidur. hihi.
 

wuuuuu wuuuuuu
jangan penyekkan mushrooms for translation :)
jangan bunuh mushrooms dengan rokok. (Y)
apa dia tulis? hmm entah. tapi mushroom la.
in short, Genting Highlands has it all. not bad la holiday kali ni. takpayah lah bakar duit pergi negara orang selagi negara sendiri pun tak habis jenguk lagi. kan? hihi.


2 comments:

  1. Replies
    1. haha. strawberries yang celup coklat tu rm7 sebatang. mahaiiii macam vangang je. ada 5 bijik je pun. hmm. haha.

      Delete